فقط 10 بازیکن آکادمی در فینال های اروپایی پیروز شده اند
وبلاگ هواداران کریستیانو رونالدو
کریستیانو رونالدو
در 9 باری که رئال به قهرمانی چمپیونزلیگ رسیده ، فقدان بازیکنان آکادمی به چشم می آید . تنها 10 بازیکن که در آکادمی رئال مادرید ساخته شدند ، در ترکیب رئال در 9 چمپیونزلیگی که برده حاضر بوده اند . اسامی آن ها عبرات است از : سنت استبان ، آنتونیو رویز ، ویدال ، ده فلیپه ، ولازکوئز ، گروسو ، سانچز ، رائول ، و کاسیاس .

در سال 1957 وقتی که تیم دومین چمپیونزلیگ خود را مقابل فیورنتینا در سانتیاگو برنابئو برد هیچ بازیکنی ساخته شده در آکادمی تیم در ترکیب حضور نداشت . در بقیه ی فینال ها که رئال موفق به بردن چمپیونزلیگ شده بازیکنان آکادمی حضور داشتند ولی زیاد نبودند .

پدرو ده فلیپه ، مانوئل ولازکوئز و رامون گروسو به اتفاق در فینال بروکسل استادیوم هیزل مقابل پارتیزان بلگراد که منجر به ششمین قهرمانی رئال در چمپونزلیگ شد در ترکیب حضور داشتند . در ترکیب این فینال ، بیشترین تعداد بازیکن از آکادمی به چشم میخورد .

فقط در یک فینال دیگر مانند فینال ششمین چمپیونزلیگ ، 3 بازیکن آکادمی حضور داشتند و آن فینال هشتمین چمپیونزلیگ بود . هرچند فقط رائول و کاسیاس از ابتدا در فینال پاریس مقابل والنسیا که با پیروزی 3-0 رئال همراه بود حضور داشتند . سانچز نیز در دقیقه ی 79 به جای آنلکا وارد زمین شد .

رائول بیشترین جام اروپایی که در حال حاضر در قالب چمپیونزلیگ برگزار میشود را در مقایسه با سایر بازیکنان آکادمی برده است . او جزئی از تیم های قهرمان هفتمین(98) و هشتمین (2000) و نهمین (2002) چمپیونزلیگ بوده است .

طبق آمار ، تا کنون 99 بازیکن در 9 فینال چمپیونزلیگی که رئال پیروز شده حضور داشتند که فقط 10 تای آن ها از آکادمی بوده اند . به عبارتی 10% از آن ها !



تبلیغات

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 14 / 8 / 1391برچسب:,
ارسال توسط ronaldo